Wspólnie z
http://www.bilsport.se oraz
http://www.streetxtreme.pl uruchamiamy pierwszą edycję zawodów międzynarodowych pod nazwą Baltic Cup 1/4 mile. W pierwszym roku będą to zawody z przewagą zawodników polskich i szwedzkich (choć zmiany mogą następować w trakcie przygotowań i rejestracji zawodników przez internet bo zainteresowanie wyraziły też inne kraje). Niedługo uruchomimy specjalną stronę w necie na ten temat. SSS zorganizuje i będzie finansowało polskim zawodnikom wyjazd na zawody do Szwecji, pobyt itd.. Zawody w Szwecji odbędą się na stałym torze Mantorp 4 sierpnia 2007 (ok 350 km na północ od Karlskrony). Zawody w Polsce odbędą się 15 września 2007 na Bemowie jako oddzielna impreza od WRMP. Inne niezbędne szczegóły będą podawane w miarę rozwoju przygotowań.
Poniżej regulamin BC 1/4 milie, miłego czytania
, jest optymalnym połączeniem reguł szwedzkich i polskich:
Baltic Cup ¼ Mile
1. OGÓLNE:
1.1 Samochód musi być zarejestrowany i dopuszczony do ruchu drogowego
1.2 Nałożenie kasku jest obowiązkowe przed startem.
1.3 W samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźno leżące przedmioty
1.4 Zapinanie pasów jest obowiązkowe
1.5 Wszystkie szyby muszą być zamknięte
1.6 Kierowca nie może mieć na sobie ubrań z materiału łatwopalnego, zaleca się ubranie np z bawełny
1.7 Udział w imprezie odbywa się na własne ryzyko
1.8 Podczas jazdy w samochodzie może znajdować się tylko kierowca
1.9 Samochód musi posiadać sprawny układ hamulcowy i kierowniczy.
2. KLASY i ZASADY:
2.1 FWD - samochody z napędem FWD bez doładowania (N/A)
2.2 RWD - samochody z napędem RWD lub AWD, maksimum 6 cylindrów bez doładowania (N/A)
2.3 V8 - samochody z napędem RWD lub AWD, minimum 8 cylindrów bez doładowania (N/A)
2.4 FWD Turbo - samochody z napędem FWD z doładowaniem
2.5 RWD Turbo - samochody z napędem RWD z doładowaniem
2.6 AWD Turbo - samochody z napędem AWD z doładowaniem
2.7 King of Baltic Cup – klasa rozgrywana wyłącznie pucharowo. Prawo do startu ma 16 najszybszych zawodników z klas 2.1-2.6.
2.8 Doładowanie to supercharger (kompresor), podtlenek azotu, turbina lub dowolna kombinacja lub ilość tych elementów.
2.9 W każdej z klas 2.1-2.6 zostaną przeprowadzone eliminacje, półfinały i finały.
2.10 Jeśli samochód osiąga czasy mniejsze niż 10,50 sekund musi być wyposażony w klatkę bezpieczeństwa lub pałąk. Jeśli natomiast samochód osiąga czasy mniejsze niż 9,50 sekundy musi posiadać system gaśniczy.
2.11 Zgłoszenia będą przyjmowane drogą elektroniczną. Termin rozpoczęcia przyjmowania zgłoszeń oraz ilość biegów eliminaycjnych ustalą organizatorzy.
2.A Dozwolone są:
1. Plastikowe szyby
2. Lżejsze elementy wnętrza, lub usunięte elementy wnętrza
3. Elementy nadwozia z plastiku lub z innego tworzywa, które redukują wagę samochodu.
4. Zmodyfikowane nadkola
5. Modyfikacje układu napędowego, silnika, skrzyni biegów i inne które nie stanowią zagrożenia dla kierowcy.
6. Modyfikacje nadwozia pod warunkiem zachowania konstrukcji pojazdu jako całości. Do wyścigów należy używać opon z bieżnikiem i dopuszczalnych w ruchu drogowym w UE lub USA. Opony powinny zostać założone podczas kontroli pojazdów. Szerokość powierzchni opon jest nieograniczona. Opony powinny być tak dobrane, żeby nie przeszkadzały w prowadzeniu.
7. Posiadanie klatki bezpieczeństwa bez względu na uzyskiwany czas.
8. Spadochrony i dodatkowe kółka z tyłu samochodu ułatwiające start.
2.B Zabronione jest :
1. Umieszczenie zbiornika paliwa w jednej przestrzeni z kierowcą.
2. Prowadzeni dwóch pojazdów w jednej klasie
3. KLASYFIKACJA:
3.1 Kierowcy, którzy zajęli w klasie miejsca I-VIII otrzymują następującą ilość punktów:
I miejsce - 10 punktów,
II miejsce - 8 punktów,
III miejsce - 6 punktów,
IV miejsce - 5 punktów,
V miejsce - 4 punkty,
VI miejsce - 3 punkty,
VII miejsce - 2 punkty,
VIII miejsce - 1 punkt.
3.2 Zwycięzcą Baltic Cup zostaje zawodnik, który uzyskał najwięcej punktów w klasyfikacji generalnej w każdej z klas. W przypadku równej ilości punktów o zwycięstwie decyduje lepsze miejsce zajęte na pierwszej rundzie zawodów. Wyniki zostaną zatwierdzone przez wspólną komisję sędziowską, która ponadto decyduje o wszelkich sprawach związanych z zawodami.
3.3 We wszystkich startach o kolejności i zwycięstwie decyduje czas ET.
4. RUNDY ZAWODÓW:
4.1 Mantorp 04.08.2007
4.2 Bemowo Warszawa 15.09.2007